Atklāj savu digitālā mārketinga formulu

Uz testu → Slēpt
Google AdWords vs. Organic un Direct Traffic

Google AdWords vs. Organic un Direct Traffic

Mūsu aģentūras praksē, darbojoties ar ļoti dažādu nozaru klientiem, esam novērojuši interesantas kopsakarības starp Google AdWords reklāmām un mājaslapas tiešo jeb direct apmeklējumu plūsmu. Ir vairākkārtīgi pierādījies, ka brīdī, kad aktivizējam AdWords kampaņas, paralēli pieaug arī tiešie apmeklējumi kā arī plūsma no organiskajiem meklēšanas rezultātiem. Savukārt, kad AdWords kampaņas tiek nopauzētas, šī plūsma krītas. Un dažreiz šis kritums ir visai dramatisks.

online
pārdošana
mājas lapas
apmeklējumi

Uzņēmumam, kas nodarbojas ar mēbeļu pārdošanu gan online, gan offline, veidojām Google AdWords Search kampaņu. Lai spētu izmērīt atdevi, uzreiz ieviesām arī E-commerce risinājumu interneta veikalam, lai redzēju pilnu ainu Google Analytics datos. Pirmajā kampaņas darbības mēnesī Google AdWords kampaņa pati par sevi nebija devusi tiešu ietekmi pārdošanas rezultātiem, tomēr pārskatot datus par citiem avotiem, atklājās, ka nedaudz pieaudzis gan Google Organic apmeklējumu skaits par 6% un tiešo apmeklējumu skaits – par 9%. Toties ieņēmumu apjoms no Google Organic pieaudzis par 45% un no direct traffic -22%.

Protams – secinājumus nevar izdarīt pēc viena kampaņas darbības mēneša, ņemot vērā arī to, ka šajā sfērā konvertācijas process – no brīža, kad potenciālais klients apmeklē vietni, līdz reālam pirkumam var būt ilgs. Turpmākajos mēnešos aina turpinājās līdzīgi – turpināja augt Organic apmeklējumu skaits un ieņēmumi, kā arī palielinājās tiešā apmeklējumu plūsma, kas attiecīgi rezultējās vēl lielākā revenue. Un kas pats labākais – pēc rūpīgas kamapaņu optimizācijas, mērķa produktu skrupulozas atlases, arī Google AdWords kampaņa sāka nest tiešās konversijas, nemaz nerunājāt par asistējām konversijām.

Uzņēmums tomēr vēlējās pārliecināties, vai tiešām Google AdWords kampaņa būtu par pamatu šādām pozitīvām izmaiņām. Nolēmām to pārbaudīt, uz brīdi nopauzējot reklāmas kampaņu. Bija plānots ieturēt pauzi apmēram mēnesi, lai varētu objektīvi salīdzināt datus. Pauze ilga 2 nedēļas, jo kritums Organic un Direct Traffic bija dramatisks. Līdz ar to – kopējais mājaslapas revenue nokritās par teju 50%. Lieki piebilst, ka uzņēmums ar steigu vēlējās atsākt Google AdWords kampaņas.

Revenue drop

Optimāls laiks, lai novērtētu Google AdWords kampaņas rezultātus nav pāris dienas vai nedēļas, bet gan daži mēneši. Lai izvērtētu atdevi, nepietiek tikai ar tiešo konversiju rezultātiem. Nepieciešams apskatīt datus plašākā griezumā, lai novērtētu kampaņu mijiedarbību ar citiem kanāliem.

Sākam?

Tev ir projekts, kuram noderētu digitālās ķīmijas pieskāriens? Pastāsti par to un piesakies bezmaksas konsultācijai!

Piesakies konsultācijai