Google transformē un paplašina AdWords, Maps un Analytics – uzzini, kā tas ietekmēs Tavu uzņēmumu!

Google transformē un paplašina AdWords, Maps un Analytics – uzzini, kā tas ietekmēs Tavu uzņēmumu!

Annija Graustiņa 01.06.2016

Ja digitālais mārketings tev ir aktuāla tēma, tad Google produktus noteikti jau pārzini. Taču, kā pavisam nesen uzzinājām tehnoloģiju milža “Innovations Keynote” prezentācijā, Google šobrīd intensīvi strādā pie sava galvenā produkta – AdWords reklāmas platformas – pārveidošanas.

Šodien iepazīsimies ar būtiskākajām izmaiņām, kā arī to, kā tās varētu ietekmēt jūsu uzņēmumu, bet vispirms – kas tieši pasaules vērtīgāko uzņēmumu spēja pamudināt uz tik nozīmīgu soli?

 

Kā Rodas Pirkumi, jeb patērētāju paradumi digitālā mārketinga mobilajā ērā

DSW_1

 

Pēc daudzu miljardu dolāru ieguldīšanas tirgus tendenču un pircēju paradumu izpētē, Google secināja, ka datoru kā galvenās digitālās vides pārlūkierīces laiks ir beidzies – šodien pircējs produktu izpēti galvenokārt veic no mobilā telefona vai planšetdatora, un tas notiek ceļā uz darbu, veikala rindā, un pat pie pusdienu galda.

Pētījumi arī apliecināja populāro viedokli, ka joprojām vairāk nekā 90% no visiem pirkumiem tiek veikti veikalos. Kā atzina uzņēmuma pārstāvji, Google galvenais mērķis šobrīd nav to mainīt. Kāpēc? Jo pircēju lēmums – uz kuru veikalu doties, un kuru produktu iegādāties – veidojas, un ļoti bieži arī tiek pieņemts, digitālajā vidē.

Piemēram, iegādājoties automašīnu, šodien pircēji vidēji statistiski apmeklē tikai divus autosalonus – viņu izpēte par gaidāmo pirkumu digitālajā vidē vairāku mēnešu garumā ir bijusi tik pamatīga, ka pircējs, jau ierodoties autosalonā, precīzi zina, ko vēlas – viņa lēmums ir jau gandrīz pieņemts.
Savukārt veikalos 82% viedtālruņu lietotāju izmanto internetu, lai salīdzinātu produktus un pieņemtu pirkuma lēmumu.

Klātbūtne un noderība šajos pirkuma izpētes procesa brīžos (Google tos ir nodēvējis par mikro-mirkļiem), kuros veidojas un tiek pieņemti lēmumi – tāds ir kvalitatīvs digitālais mārketings mobilajās ierīcēs.

Sen aizgājušas ir dienas, kad reklāmas efektivitāti varēja novērtēt pēc auditorijas apmēra vai klikšķu skaita – šodien tā potenciālo klientu var vienīgi nokaitināt. Google uzsver – “esiet klientam blakus tajā brīdī, kad jūsu produkts, pakalpojums vai informācija par to viņam ir nepieciešami, un pirkums būs praktiski nenovēršams rezultāts.”

Tāpēc uzziniet, kāda informācija pirms pirkuma veikšanas jūsu klientiem ir nepieciešama – Google.com meklējumu vienumi (meklēto atslēgvārdu frāzes) un jūsu lapas iekšējā meklētāja rezultāti, kā arī sarunas ar klientiem jums sniegs vērtīgu ieskatu. Piemēram, ja pamanāt, ka Google lietotāji bieži meklē terminu “apdrošināšanas kalkulators”, pārliecinieties, ka lietotājs, klikšķinot uz šīs jūsu reklāmas, uzreiz nonāks lapā ar kalkulatoru, ka tas ir ērti izmantojams no mobilās ierīces, kā arī, ka reklāmas teksts uzsver izmaksu aprēķināšanas ērtumu.

Noderība un lietošanas ērtums – šie principi ir arī Google Maps izmaiņu pamatā.

 

Jaunais Google Maps – navigācija pircējiem

DTW_2

                                                                                                                                                                      Avots: Geomarketing

Vispirms veiksim ātro testu, kas pārbaudīs, cik efektīvi jūsu digitālais mārketings strādā Google tīklā: lūdzu, nolikšķiniet uz šīs saites un ierakstiet Google kartes meklētājā sava galvenā produkta/pakalpojuma nosaukumu. Vai jūsu potenciālais klients atrada jūsu uzņēmumu, vai konkurentu uzņēmumu?

Kāpēc tas ir svarīgi?

Jo laikā, kad galvenā ierīce digitālajā vidē ir mobilais telefons, Google pētījumu dati parāda, ka lietotāji vairs nevēlas vienkārši atrast informāciju, viņi vēlas kaut kur nokļūt – 30% no mobilo ierīču meklējumiem ir lokāli – un kaut ko nopirkt – 3/4 lietotāju, kas lokāli meklē sev interesējošo, apmeklē veikalu tajā pašā dienā. 28% no šiem apmeklējumiem beidzas ar pirkumu.

 

Šo tendenci pastiprināt sola pēdējie jauninājumi:

  • Google Maps kļūst par Google AdWords reklāmas izvietojumu.
  • Google AdWords turpmāk varēsim izveidot reklāmas, kuras redzēs tie lietotāji, kuri atrodas netālu no jums. Šīs reklāmas tiks rādītas Google.com meklēšanas tīkla rezultātos, kā arī Google Maps interneta lapā un mobilajā aplikācijā.
  • Noklikšķinot uz reklāmas, lietotājs redzēs uzņēmuma profila informāciju, kura mudinās apmeklēt jūsu biroju vai veikalu – tā iekļaus nokļūšanas norādes un zvana pogu, klientu atsauksmes, darba laiku un noslogotību pa stundām, kā arī iespēju apskatīt un veikt meklēšanu konkrētā veikala inventārā.
  • Google Maps reklāmdevēji uz kartes tiks atzīmēti nevis ar standarta ikonu, bet savu logo, tā izceļoties starp pārējiem rezultātiem.
  • Uzņēmumi, kuri reklamēsies Google maps, varēs papildus atrašanās vietas un norāžu informācijai pievienot reklāmas tekstus, kuros izcelt akcijas vai īpašus piedāvājumus. Reklāmdevējiem būs iespēja precīzi izmērīt, kā digitālais mārketings šajā kanālā ietekmēs pirkumus veikalos, izmantojot vienkārši uzstādāmas mikrolokācijas ierīces (beacon), kuras ļaus uzskaitīt konversijas veikalā pēc tam, kad lietotājs būs klikšķinājis uz Google reklāmas.

 

Izmaiņas Google AdWords

  • Google AdWords meklēšanas tīkla reklāmām uz visām ierīcēm būs pieejami vairāk nekā divas reizes garāki reklāmas teksti, un šie teksti būs primāri pielāgoti mobilajām ierīcēm.
  • Pilnībā pārstrādāts, pārskatāmāks un vairāk intuitīvs lietotāja panelis.
  • Iespēja meklēšanas tīklā mērķauditoriju atlasīt pēc demogrāfiskiem rādītājiem (vai koriģēt klikšķa cenu atkarībā no tiem), kā arī meklēšanas tīkla remārketinga kampaņā par mērķauditoriju izvēlēties jūsu lapas apmeklētājiem līdzīgu (pēc interesēm un demogrāfiskajiem rādītājiem) mērķauditoriju.
  • Satura tīkla (Google Display Network) reklāmas sistēma izveidos automātiski, izmantojot jūsu attēlu un logo, un to izmērs un vizuālais noformējums automātiski pielāgosies ierīces ekrāna izmēriem.

 

Izmaiņas Google Analytics

Kā uzzinājām no uzņēmuma pārstāvjiem, saviem lielākajiem klientiem paredzētie Analytics produkti tiks apvienoti vienā pakalpojumā – Google Analytics 360 Suite. Pakalpojuma licences iegādes minimālais lietotāju skaits uzņēmumā būs 200, un risinājums apvienos šādus produktus: “Analytics 360”, “Tag Manager 360”, “Optimize 360”, “Audience Center 360”, “Attribution 360” un “Data Studio 360”. Analytics Suite 360 klientiem ļaus ātrāk analizēt lielu datu apjomu, pilnīgāk integrēt AdWords un citus Google reklāmas produktus, kā arī izmantot atsevišķas klientu atbalsta komandas palīdzību. Šobrīd Analytics Premium pakalpojuma izmaksas ir 150’000 ASV dolāru mēnesī.


Digitālais mārketings Google tīklā – jauno izmaiņu ietekme

1. Pārliecinieties, ka jūsu Google+ konts ir nevainojamā stāvoklī. Google uzskata, ka jau drīz mēs savās ikdienas gaitās pārvietosimies līdzīgi, kā šobrīd to jau dara automašīnu vadītāji – skatoties digitālajā navigācijas kartē vairāk, nekā uz ceļa. Kad uzņēmuma prognozes piepildīsies, digitālais mārketings bez Google Maps gandrīz nebūs iedomājams.

2. Google meklēšanas rezultātos reklāmas – īpaši mobilajās ierīcēs – aizņems lielāku daļu ekrāna, un saturēs daudz vairāk informācijas. Līdz ar to AdWords reklāmas kā mārketinga kanāla nozīme pieaugs, jo lietotāji bieži vienkārši nenonāks līdz organiskajiem meklējumu rezultātiem – par to liecina arī jaunā reklāmas formāta pirmie testi.

3. Mobilo ierīču nozīme lietotāju plūsmas īpatsvara ziņā pret datoriem turpinās pieaugt – tāpēc pārliecinieties, ka arī jūsu lapa mobilo ierīču lietotājiem ir ērta un ātra. Izmantojiet šos Google bezmaksas rīkus – ievadot savas lapas adresi meklētājā, Google novērtēs, cik “draudzīga” mobilajām ierīcēm ir lapa, kā arī, cik tā ir ātrdarbīga.

 

Kā redzam, izmaiņas Google produktos šoreiz tiešām ir būtiskas – lai jums izdodas tām pielāgoties un panākt, ka jūsu uzņēmuma digitālais mārketings ir soli priekšā konkurentu stratēģijai digitālajā jomā!

 

Cieņā,
Oskars Klucis

Sākam?

Tev ir projekts, kuram noderētu digitālās ķīmijas pieskāriens? Pastāsti par to un piesakies bezmaksas konsultācijai!

Piesakies konsultācijai