Neizmantotās iespējas satura mārketingā

Neizmantotās iespējas satura mārketingā

Marta Elste 07.09.2021

Ikdienā, darbojoties digitālajā mārketingā un redzot uzņēmumu centienus veidot saturu, redzam, ka diemžēl ne vienmēr tiek pilnvērtīgi izmantotas visas iespējas, lai no radītā satura iegūtu maksimumu. Satura radīšana bieži ir laikietilpīgs process, kādam pat negulētas naktis un jau n-tie iesāktie bloga raksti, kas tā arī dienas gaismu nav ieraudzījuši. Arī, ja raksts ir tapis, tad manām, ka tālākas aktivitātes, lai šo saturu izmantotu plašāk, nenotiek.

Tāpēc – lūk daži padomi, kā no radītā satura tomēr izspiest maksimumu.

1. Paturi prātā mērķauditoriju. Kas šo saturu patērēs? Vai šī auditorija tevi, uzņēmumu, organizāciju vai zīmolu jau zina? Vai mērķis ir piesaistīt jaunu auditoriju? Un tas attiecas ne tikai uz bloga rakstiem. Ir diezgan skaidrs, ka tīnis nelasīs 1000 vārdu bloga rakstu, toties ļoti labprāt skatīsies youtube video vai klausīsies podkāstu. Turpretī mileniāļi pirms kaut kā iegādāsies, iespējams, iegrims daudz un dažādos bloga rakstos par konkrēto tēmu. Ja satura tēma ir aktuāla plašākai auditorijai, tad svarīgi dažādos kanālos izmantot viņiem tīkamāko formu – Instagram ieraksti vai storiji, Twitter ieraksti vai video un bloga raksti.

2. Utilizē jau radīto saturu. Mēs visi zinām, kādas galvassāpes reizēm var sagādāt bloga raksta rakstīšana. Dažreiz pat neskaitāmas stundas, bet gala rezultāts joprojām nav redzams. Tāpēc ir muļķīgi šo satura vienību atstāt tikai kā bloga rakstu.
Ja raksts tapis un publicēts, pārvērt to par vairākiem ierakstiem sociālajos tīklos, uzfilmē īsu video, ieraksti podkāstu par šo tēmu utt. Pirmkārt – šādā veidā iespējams sasniegt vēl lielāku mērķauditoriju, otrkārt – jauno satura vienību radīšana aizņems mazāk laika, jo pamats jau ir gatavs.

3. Sniedz vērtīgu informāciju. Ja tu radi saturu, tad tam parasti ir divi galvenie mērķi: lai izglītotu un lai palīdzētu atrisināt kādu problēmu. Cik gan daudzi Google meklējumi sākas ar frāzi – kā kaut ko izdarīt, kā kaut ko atrisināt… Izmanto to savā labā! Pirms raksta tapšanas izpēti Google meklētās frāzes un, piemēram, bloga rakstu veido, atbildot uz šiem jautājumiem.

4. Neaizmirsti par call to action. Galu galā – uzņēmuma mērķis ar savu radīto saturu nav tikai izglītot, bet, protams, arī pārdot. Ja raksts ir par kādu problēmu, ievieto informāciju, kā pieteikties uz konsultāciju, ja problēmu paša spēkiem nav izdevies atrisināt. Vai varbūt – ievieto saiti uz kādu citu rakstu, vai varbūt youtube video. Call to action nav jābūt tiešam aicinājumam kaut ko nopirkt, bet tas var būt ar mērķi pēc iespējas ilgāk lietotāju noturēt savā mājaslapā vai sociālo tīklu kontā. 

5. Veido kvalitatīvus tulkojumus. Šis punkts jo īpaši svarīgs, ja saturs tiek pamatā veidots angļu valodā. Protams – angliski runājošā auditorija ir milzīga, tomēr milzīga ir arī konkurence jebkurā sfērā. Ja saturs mājaslapā tiek tulkots (un, protams, arī bloga rakstu sadaļa), iespējams sasniegt vēl lielāku auditoriju, kas meklē konkrētas frāzes citās valodās. Tā, piemēram, uzņēmums, kas no Latvijas vēlas eksportēt uz Skandināviju, bet lapas saturs ir tikai angliski, var palaist garām krietnu lietotāju pulku, kas pamatā patērē saturu zviedru, somu, dāņu vai citās valodās.

6. Video saturs. Ja ir tapis bloga raksts, izveido arī video saturu, ko publicēt youtube, vai arī pašā bloga rakstā. Kā jau iepriekš minēju – daļa lietotāju labprāt izlasīs, rakstu, bet citi dod priekšroku video saturam. Svarīgi, lai video ir saistošs, interesants un vērtīgs. Viens no veidiem ir pieturēties pie HOT scenārija. H – hook, O – outcome, T – testimonial. Video sākumā ir āķis (hook), kaut kas, lai skatītāji vēlētos video noskatīties tālāk. Dažreiz tiek izmantots kāds pārsteidzošs fakts, vai gala rezultāts kādam notikumam. Tad seko outcome –  ko skatītāji iegūs, noskatoties šo video. Un visbeidzot – testimonial jeb atsauksmju daļa – atklāj iemeslu, kāpēc skatītājiem ticēt tam, kas video stāstīts. Te der gan pieredze, gan klientu stāsti.

7. Audio saturs. Tik daudz par rakstīto un video saturu, bet kā paliek ar audio? Šobrīd tik ļoti populārie podkāsti – droši radi saturu arī šādā formā. Ja tapis kāds raksts, izstāsti par šo tēmu podkāstā. Vai arī otrādi – ja ir bijis kāds podkāsts, kura laikā radušās kādas atziņas – uzraksti par to bloga rakstu. (Godīgi sakot, tieši tā arī tapa šis raksts. Es – Marta Elste – piedalījos podkāstā kopā ar Rūdolfu Budzi, kur runājām par satura mārketingu. Un voilà – sarunas atziņas pārtapušas raksta formātā.)

Marta Elste un Rūdolfs Budze
Audio var būt arī ierunāts bloga raksts. Šobrīd arvien vairāk novērots, ka bloga rakstiem tiek pievienota iespēja rakstu noklausīties. Un kāpēc ne? Ja man nav laika, lai rakstu tieši šobrīd lasītu, bet es to varētu noklausīties – lieliski!

Ceram, ka daži no šiem padomiem noderēs arī jums. Savukārt, ja ir vēlme aprunāties par satura radīšanu tieši jūsu uzņēmumam vai zīmolam, droši sazinieties ar mums. Lai izdodas radīt tiešām vērtīgu saturu, kuram netrūks lasītāju, skatītāju un klausītāju!

Sākam?

Tev ir projekts, kuram noderētu digitālās ķīmijas pieskāriens? Pastāsti par to un piesakies bezmaksas konsultācijai!

Piesakies konsultācijai