Atklāj savu digitālā mārketinga formulu

Uz testu → Slēpt
7 remārketinga stratēģijas, kā atgūt zaudētu apmeklētāju

7 remārketinga stratēģijas, kā atgūt zaudētu apmeklētāju

Marta Elste 10.01.2016

Remārketings jeb atkārtotais mārketings ir lielisks veids, kā uzrunāt tos mājaslapas apmeklētājus, kas nav pabeiguši pirkumus, vai kurus vēlamies atgriezt savā mājaslapā citā nolūkā.
Lūk – 7 Google AdWords remārketinga veidi, kā lietot to savā labā, lai atgādinātu klientiem izpildīt mūsu vēlamo darbību.

 

Visi apmeklētāji

Šis ir pats vienkāršākais atkārtotā mārketinga veids, kas visbiežāk tiek iestatīts Google AdWords reklamētāju kontos. Un, izmantojot tieši šo veidu, tiek pieļautas visbiežākās kļūdas.
Ja vien jūs neesat izsludinājuši pasakainas atlaides, kuras būtu interesantas ikvienam jūsu mājaslapas vēsturiskajam apmeklētājam, izvairieties no visu lietotāju atkārtotas uzrunāšanas. Šis ir veids, kā visātrāk nokaitināt cilvēku, jo bieži viņus neinteresēs tas, ko reklamējat, ja vien nepiedāvājat patiešām ko viņiem interesantu un īpaši izdevīgu.
Kad šī remārketinga stratēģija var nostrādāt labi? Ja, piemēram, esat apģērbu zīmola interneta veikals un jums ir sākusies gada izpārdošana. Vai arī, ja esat sākuši piedāvāt jaunu produktu, kas noteikti būtu interesants jūsu lojālajiem klientiem. Un tad gan – varam izvēlēties visu uzkrāto lietotāju sarakstu un rādīt reklāmas kampaņas laikā.

 

Apskatījuši konkrētu sadaļu

Šis jau ir nedaudz specifiskāks virziens par iepriekš aprakstīto. Tātad – mums ir vairākas preču vai pakalpojumu sadaļas un vēlamies uzrunāt tos, kas, piemēram, apskatījuši bērnu apģērbu. Kā reiz – tieši bērnu nodaļas apģērbiem ir sākusies izpārdošana un ir skaidrs, ka šī informācija būtu noderīga mūsu klientiem.
Cita stratēģija – lietotāji ir pabijuši bērnu apģērbu sadaļā, bet nav neko iegādājušies, izpārdošana arī mums vēl nav sākusies. Varam viņiem rādīt reklāmas ar īpašu kodu, kuru, ievadot pie pirkuma, viņš saņem 10% atlaidi.
Kā var viegli nokļūdīties? Lietotāji ir bijuši konkrētajā sadaļā, bet pabijuši tur nieka pāris sekundes. Šādus gan – slēdzam no saraksta ārā, jo visdrīzāk viņš tur iemaldījies nejauši.

 

Tikuši līdz grozam, bet nav pabeiguši pirkumu

Te jau sākas atkārtotā mārketinga maģija. Ir skaidrs, ka lietotājs ir bijis ļoti ieinteresēts jūsu precē vai pakalpojumā, ir to ielicis grozā, bet pirkumu nav pabeidzis. Labā ziņa – jūs neesat vienīgais, kam ir pamestie grozi. Patiesībā – pasaules dati rāda, ka vairāk nekā 60% klientu pamet grozu.
Ko darīt? Vispirms, lieciet aiz auss, ka ir virkne lietu, kas ietekmē pamestu grozu rašanos. Patiesībā – tā ir vesela bloga raksta cienīga tēma, tāpēc pieminēšu vien dažas. 1) klients vēlas noskaidrot piegādes maksu, jo jūs neesat pacentušies to kādā redzamā vietā izvietot mājaslapā; 2) lai pabeigtu pirkumu, liekat viņam reģistrēties (ticiet, mēs negribam atcerēties divsimto paroli!) vai arī – 3) pirkuma veikšanai tiek prasīti tik daudz dažādi dati, ka lietotājam ir slinkums to visu pildīt un viņš izvēlas citu alternatīvu.
Bet – ko varam darīt, lai lietotāju tomēr atgrieztu, ja augstākminētās lietas ir sakārtotas, ideālā gadījumā piegāde ir bez maksas, viņam nav jāreģistrējas utt. Kāpēc tad grozs tiek pamests? Varbūt viņam pēkšņi iezvanījās telefons? Vai arī viņš ir atstājis savu karti mājās?
Liekam lietā atkārtotā mārketinga burvju nūjiņu un uzrunājam lietotājus, kas ielikuši preces grozā, bet nav pabeiguši pirkumu. Atceramies – pirmkārt, viņš ir gatavs veikt pirkumu vien īsu brīdi pēc tam, kad grozu pametis. Tāpēc nerādām viņam reklāmu pus gadu pēc šī pamestā groza. Otra lieta – neuzbāžamies ar savu reklāmu visos stūros, atceramies, ka varam uzlikt reklāmas rādīšanas biežumu. Trešā lieta – iedodam viņam kādu “burkānu”, lai pirkums tiktu pabeigts. Varbūt atlaidi? Varbūt bezmaksas piegādi? Ticiet – nostrādās daudz efektīvāk!

 

Ir veikuši pirkumu

Lojālie klienti ir zelta vērtē. Tāpēc – atkārtotais mārketings ir lielisks veids, ka veicināt lojālo klientu pirkumus. Redzam, ka klients pirms pus gada iegādājies mūsu pakalpojumu. Ja vien mūsu pakalpojums vai prece nav vienreizēja rakstura, vai arī tāda, kas klientam kalpo patiešām ilgi (automašīna u.c.), tad, iespējams, mēs velētos, lai viņš šo lietu iegādājas biežāk. Piemēram – viņš ir rezervējis galdiņu restorānā, pēc kāda laika varam viņu uzrunāt vēlreiz, rādot informāciju par jauno ēdienkarti vai kādu īpašu pasākumu. Viņš iegādājies teātra biļetes? Aicinām apmeklēt jauno izrādi.
Vēl varam mēģināt iepārdot kādu saistītu preci vai pakalpojumu. Viņš iegādājies skriešanas apavus? Iespējams, viņam noderēs arī jaunā pavasara kolekcijas jaka vai bikses skriešanai. Turklāt ar tik feinu atlaidi, ka nevar nenopirkt!
Atkal jau atceramies – saglabājam veselo saprātu un nenokaitinām lietotāju ar nesamērīgi biežu un apnicīgu reklāmu rādīšanu. Rūpējamies ne tikai par jaunu pirkumu iegūšanu, bet arī par sava zīmola vērtību.

 

Dinamiskais remārketings

Atceries to plīša lāci, ko ieliki pirkuma grozā, bet tomēr nenopirki? Tagad tas lācis vajā tevi pa visu internetu.
Realitātē – nav tik traki, ja šo remārketinga stratēģiju izmanto korekti. Patiesībā – ir novērots, ka konversiju % no dinamiskā remārketinga ir augstāks, nekā no citiem veidiem. Svarīga piezīme – Latvijā diemžēl nevar izveidot Google Merchant Center, kas ļauj dinamisko remārketingu ieviest daudz vienkāršāk. Tāpēc nepieciešams veidot manuālus sarakstus jeb feed un augšupielādēt tos Google AdWords, vai arī lietot API sistēmu.
Risks šādam remārketingam – prece ielikta grozā nejauši. Un to plīša lāci tavs klients patiešām vairs nevēlas redzēt. Tomēr – nenotestēsiet, neuzzināsiet, kā tas strādā jūsu gadījumā.

 

Meklēšanas remārketings

Ja visas iepriekšējās atkārtotā mārketinga stratēģijas bija balstītas Display tīklā (respektīvi – rādām klientam atbilstošu banneri), tad meklēšanas remārketingā jeb Search Remarketing varam atkārtoti uzrunāt savas mājaslapas apmeklētājus jau Google meklētājā.
Ir vispārzināms fakts, ka liela daļa interneta lietotāju pirms pirkuma izdarīšanas veic izpēti – gan salīdzina cenas, gan meklē atsauksmes utt. Ja klients jau reiz ir pabijis mūsu mājaslapā, vai pat veicis pirkumu, un turpina meklēt pakalpojumus vai preces, ko mēs piedāvājam, ir pienākusi kārta likt lietā meklēšanas remārketingu.
Tātad – varam izveidot atsevišķu kampaņu, kas mērķēta uz mūsu mājaslapas apmeklētājiem, ja viņi meklē lietas, ko mēs pārdodam. Ja viņi jau bijuši mūsu klienti, visdrīzāk, esam gatavi tēmēt uz augstākām pozīcijām un likt lielākas likmes maksai par klikšķi. Jo pastāv lielāka varbūtība, ka viņi, kas mūs jau pazīst, atkal izvēlēsies iepirkties pie mums.
Vēl viens variants – ja parastajās kampaņās ir kādi atslēgvārdi, kas izmaksā samērā dārgi un konversiju procents nav tāds, kādu vēlamies, tad varam izveidot meklēšanas remārketinga kampaņu uz šiem vārdiem un maksāt vairāk par klikšķi, ja šie lietotāji jau bijuši pie mums vai iepirkušies agrāk.

 

Testēt, testēt, testēt

Un pēdējā, bet patiesībā pati galvenā atkārtotā mārketinga stratēģija ir – testēt, testēt, testēt!
Kas strādā vienā gadījumā, nestrādās citā. Kas strādā mūsu konkurentam vai partnerim citā valstī, nestrādās mūsu valstī. Tā varētu turpināt bezgalīgi. Mans ieteikums – izmēģiniet visu ko. Tikai tā jūs uzzināsiet un atklāsiet jaunas atkārtotā mārketinga šķautnes. Veidojiet daudz un dažādus sarakstus, eksperimentējiet ar kombinācijām, reklāmu vizuālo materiālu un tekstiem.
Un paturiet prātā – ir viegli nokaitināt savus klientus, lietojot atkārtoto mārketingu nemākulīgi. Gan Google, gan arī mūsu filozofija ir – rādām to, kas lietotājiem ir interesanti, noderīgi un atbilstoši un mēs tiksim atalgoti 😉

Sākam?

Tev ir projekts, kuram noderētu digitālās ķīmijas pieskāriens? Pastāsti par to un piesakies bezmaksas konsultācijai!

Piesakies konsultācijai