Mūsdienīgu patērētāju raksturo četras iezīmes – tā ekspektācijas ir kļuvušas augstākas visās lietās, viņam ir kļuvis mazāk laika, viņš ir labāk informēts un viņš ir “tīklā” vairāk. Online režīms tagad ir ikdiena, jo internets un tehnoloģijas tam ir pieejamākas kā jebkad agrāk. Cilvēks vidēji 150 reizes dienā izmanto dažādas mobilās iekārtas, lai komunicētu dažādos veidos, uzzinātu ko jaunu, meklētu aktuālo, iepirktos un izklaidētos. Lielai daļai cilvēku sociālo tīklu profila apskate ir gan pirmā, gan pēdējā lieta, kas tiek paveikta dienas laikā.
Informācija par uzņēmuma produktiem un pakalpojumiem jau tiek radīta, virzīta un tieši ietekmēta no katra atsevišķā lietotāja – cilvēks daudz vairāk uzticas tam, ko pasaka citi nevis reklāma. Un nepietiek ar to, ka uzņēmums vienkārši ir sociālajos tīklos, viņam ar saviem klientiem ir jākomunicē, jāveido attiecības – jāsocializējas. Protams, ne visos gadījumos ir vajadzīgs vai nepieciešams svilpt no visām svilpēm un bieži uzņēmumi izvēlas minimālu klātbūtni sociālajos tīklos, lai kontrolētu situāciju un būtu lietas kursā par notiekošo.
Uzņēmumi sociālos tīklus izmanto, lai attīstītu uzņēmuma tēlu, virzītu tirgū savas preces un pakalpojumus, uzklausītu un atbildētu uz klientu viedokļiem, jautājumiem, atsauksmēm, iesaistītu klientus produktu vai pakalpojumu attīstīšanā, sadarbotos ar biznesa partneriem un citām organizācijām, un arī meklētu nākamos uzņēmuma darbiniekus.